2013. augusztus 11., vasárnap

Taiyo sál

Eddig még csak olyan fonalakkal volt dolgom, amiket sorozatban, "futószalagon" gyártottak. Nem ismerem a fonás rejtelmeit, így nem tudom pontosan, hogyan is készülnek ezek a fonalak, én már csak a kész, színes csodákkal találkozom a boltban. Most viszont olyan fonal került a Bárka fonalboltba, ami nem szokványos, legalább is számomra nem. A Noro fonalakból több fajta is érkezett, és bármily drága, nekem is vennem kellett az egyikből - gondolom mindenki ismeri ezt a helyzetet, a fonalak láttán a tudat elhomályosul, és már csak akkor ocsúdik fel az ember, amikor az utcán lépdel néhány fonallal a táskájában. :-)

A mostani szerzeményem egy gombolyag Taiyo Sock S46-os volt, és hosszas keresgélés és próbakötés után ezt a mintát választottam: Kattints ide . A szélességet 71 szemre változtattam, mert túl rövid lett volna a sál.


A kötés során közelebbről is megvizsgáltam a fonalat. Hát, bizony nem a szokványos gyári fonással készült, látszott, ahogy a kézi fonás során hogyan adagolták a különböző színű szöszöket a fonalhoz. Engem az is meglepett, hogy a fonalat nem később, a fonás után festették meg, hanem már előre megfestett, színes szöszöket sodortak össze. Az színek és az összhatás gyönyörű lett, minden tiszteletem a készítőé.

A sál pár nap alatt kész lett, mert egyszerűen nem tudtam letenni a kötőtűket. Már-már bolondnak néztek a családtagjaim.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése