2013. november 1., péntek

Folia horgolt neszesszer

A mostani fonal már hónapok óta itt állt az asztalomon, egyszerűen nem tudtam, hogy mit horgoljak belőle. Mivel csak egyetlen gombolyagot vettem, eléggé szűkre voltak szabva a tervezés határai. Szép, őszi színei vannak, és azt szerettem volna, ha a színek külön-külön is kiemelkedtek volna, viszont ne legyen a minta túl egyszerű. A nevét, Folia, egyébként az angol foliage (lombozat) szóból kapta.


Tegnap aztán, amikor lapozgattam a horgolás-mintatárat, nagyon érdekes mintát találtam. Ez a neszesszer azon ritka darabok egyike, amit egyszer sem kellett lebontani a horgolás során, mert a mintából kialakuló színhatás már elsőre megtetszett - ez persze köszönhető az Alize Bella színjátszó fonalnak is.


A neszesszert így horgoltam: 3,5-es horgolótűvel 80 láncszemmel kezdtem, majd 1 sor kispálcát horgoltam. Ezután a lenti minta szerint, összesen 10 sort horgoltam, és már kész is. A lenti minta oda-vissza sorokat ír, de mivel én körbe horgoltam, így a sorok mindig jobbról balra olvasandóak.



in English: 

Work 80 ch with crochet hook size 3,5 mm and Alize Bella and form a ring with 1 sl st in first ch. Worked in the round.
ROUND 1: 2 ch, 1 dc in every ch, 1 sl st in second ch.   
ROUND 2: 3 ch, 3 tr in first dc, skip 3 dc, * in next dc work 1 sl st, 3 ch, 3 tr, skip 3 dc *, repeat from *-* a total of 19 times, 1 sl st in first ch.
ROUND 3: 3 ch, 1 sl st in first tr, * 1 tr in sl st, 1 ch, 1 tr in sl st, 1 sl st in tr *, repeat from *-*, 1 tr in sl st, 1 ch, 1 sl st in third ch.
ROUND 4: 1 sl st in first tr, 3 ch, 3 tr in first dc, skip tr ch tr, * in next tr work 1 sl st, 3 ch, 3 tr, skip tr ch tr *, repeat from *-*, 1 sl st in first sl st.
ROUND 5: Continue as round 3.
ROUND 6: Continue as round 4.
ROUND 7: Continue as round 3.
ROUND 8: Continue as round 4.
ROUND 9: Continue as round 3.
ROUND 10: Continue as round 4.
ROUND 11: Continue as round 3.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése