2014. április 20., vasárnap

Diamond kardigán

Legkisebb leányom kívánságára egy ingyenesen letölthető minta szerint kötöttem neki kardigánt. Ez a típusú kardigán mostanában egyre népszerűbb, gyakran látok hasonlót (gyári készítésűt) a budapesti utcákon a sétáló nőkön. Szerintem inkább tiniknek való, bár lehet, hogy majd egyszer rászánom magam, hogy magamnak is kössek egyet.


A kötésminta magyarul is elérhető, bár én inkább az angol változatát követtem, mert a fordítás néhol kissé fura.


A kardigánt az Ice Yarns Master Alpaca Fine fonalból kötöttem, összesen 25 dkg fonalból, tehát eléggé könnyű darab lett. Ebben a színben már nem kapható, de sok más szín elérhető a honlapon. Mivel ez a fonal vékonyabb, mint a kötésmintában megadott fonal, így teljesen át kellett számolnom a szemszámokat. Eredetileg az ujjára sem terveztek mintát, de a lányom kívánsága az volt, hogy az se legyen csupa sima kötésű. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése