2013. június 14., péntek

Homokszínű, hosszú ujjú pamutkardigán

Az elmúlt hetekben nagyon hidegre fordult az idő, annak ellenére, hogy már június, azaz nyár van. Ez késztetett arra, hogy kössek egy hosszú ujjú, de nyáron viselhető kardigánt. Mindenképpen pamut fonalat gondoltam, és a Bárkánál meg is találtam a megfelelőt.

A Gilice nevű fonal Homokozó színárnyalata nagyon megtetszett, és ezt a mintát választottam hozzá: Kattints ide

Szerencsére ezt a modellt nem kellett egybe kötni, mármint az elejét a hátával egyszerre. Eléggé nagy munka volt a Pillangó kardigánnál is, amikor az egyre növekvő kötött anyaggal viaskodtam. Itt az elejét és a hátulját külön kellett kötni. A mintánál nagyon érdekesen jött ki az, hogy maga a fonal színváltós, mellette a minta is pöttyös hatású.


A csipkemintával viszont meggyűlt a bajom. Mivel a leírás angolul van, és én nem igazán értem az angolt, így azt hittem, hogy az elején a mintát folytatólagosa, felfelé kell kötni. Csak akkor vettem észre, hogy ez nem így van, amikor már készen voltam az egésszel. Na, bonthattam le a mintát mindkét eleje-részről.

A csipkeminta ugyanis keresztben van, vagyis jobbról-balra (illetve a másik oldalon szimmetrikusan) kell kötni. Még jó, hogy rájöttem. A kész kardigán így néz ki, már csak a gombokat kell hozzá megtalálni.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése