2013. május 21., kedd

Kék horgolt táska

Hát a kötést nem felejtettem el. Ki kellett próbálnom, hogy a horgolás hogy megy. Annak idején nagyon keveset horgolgattam, hiszen ez a szó főként a terítőket juttatta eszembe, olyanokat pedig ritkán horgol az ember.

Mire jó az internet, elkezdtem keresgélni olyan honlapokat, amiken nekem tetsző horgolt holmik vannak, hátha kiderül, hogy nem csak terítőket lehet horgolgatni, hanem hasznos, hordható cuccokat is. Hamar rátaláltam a megfelelő honlapokra, így el is kezdhettem keresgélni a fonalat a boltokban.

Először természetesen egy kisebb munkával akartam kezdeni, nehogy túl nagy falat legyen, és elmenjen az egésztől a kedvem - önkéntes stresszterápián vagyok, vagy mi a szösz. Egy táskácska leírását találtam a legalkalmasabbnak, márcsak azért is, mert így a kötéshez, horgoláshoz szükséges fonalakat abban tudom tartani, így a vonaton, buszon bármikor előkaphatom, és az utazással töltött időt is hasznosan tölthetem. Ezt a modellt találtam: Kattints ide

A minta leírása ingyenesen letölthető a megjelölt honlapról, igaz, angolul van, de manapság már mindenki tud angolul - legalábbis én annyira, hogy miután a szótárból kikerestem a szavakat, nagyjából ki tudtam találni, hogy mit is kell csinálni.

A leírása magyarul:

Táska:
4-es horgolótűvel horgolj 6 láncszemet, formázz a láncszemekből kört, majd az első láncszembe horgolt  hamispálcával zárd a kört.

1. kör: 20 egyráhajtásos pálcát horgolj a körbe.
2. kör: * 2 egyráhajtásos pálca az első pálcába, 1 egyráhajtásos pálca a következő pálcába *, ismételd a két csillag közötti részt összesen 10-szer = 30 pálca. (érdemes lemérni, hogy megfelelő-e a szemek/sorok mérete, most még könnyen lehet kisebb, vagy nagyobb tűre váltani és előlről kezdeni, ha nem megfelelő a méret)
3. kör: * 2 egyráhajtásos pálca az első pálcába, 1 egyráhajtásos pálca a következő két pálcába *, ismételd a két csillag közötti részt összesen 10-szer = 40 pálca.
4. kör: * 2 egyráhajtásos pálca az első pálcába, 1 egyráhajtásos pálca a következő három pálcába *, ismételd a két csillag közötti részt összesen 10-szer = 50 pálca.
5-10. kör: folytasd ugyanúgy, ahogy az előző sorokat. Minden sorban 10 pálcával lesz több, így a tizedik kör után 110 pálca lesz.
11. kör: 1 egyráhajtásos pálca mindegyik pálcába, viszont 2 pálcát szaporíts a kör folyamán (szabadon választott két pálcánál. = 112 pálca
12-18. sor: 1 egyráhajtásos pálca mindegyik pálcába (itt már nem kell szaporítani = 112 pálca)
Most ezzel a mintával folytasd:



Addig ismételd a mintát, amíg a táska magassága 40 cm lesz.
A táska mindkét pántja 8 láncszemmel kezdődik, egyráhajtásos pálcasorok ismétlésével, és 60-60 centisek.

A táskát én inkább kék színben képzeltem el, márcsak azért is, mert a fehér egy táskánál nem igazán előnyös, hiszen könnyen koszolódik. Tehát a színe már megvolt, már csak a fonalat kellett megtalálni. Egy olcsóbb fonalat próbáltam keresni, mert ha nem sikerülne a horgolás, akkor ne fájjon a szívem, hogy elpazaroltam. A Catania fonal megfelelő választásnak tűnt, az Oktogonnál nyílt egy új fonalbolt, ott vettem négy gombolyaggal (mint kiderült eggyel többet, mint amire szükség volt).



Ez lett belőle:




Nagyon jól sikerült, szép lett, de épp azon gondolkodom, hogy ha belerakom a fonalaimat, az még oké, viszont a kötő- vagy horgolótűim kieshetnek a lyukacskákon.
Úgyhogy a táskám még nincs kész, ki kell bélelni valamilyen anyaggal. Mindenesetre a középső lányom kipróbálta, hogyan is állna neki:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése